No to się rozkręciło. Kolejna sesja sandboxa za mną. Moje uwagi na świeżo – spisałem w godzinę po zakończeniu wczorajszej sesji. Wszystko na Swords & Wizardry White Box PL.
Podstawowym założeniem granych przez nas sesji, jest to aby czas ich trwania nie przekroczył 2h. No i przekroczył – graliśmy od 19:00 do 21:45. Na swoje usprawiedliwienie mogę mieć tylko fakt, że sama przygoda zaczęła się z poślizgiem, bowiem trzeba było zrobić postaci trzem nowym graczom, oraz poświęcić chwilkę na ich wprowadzenie, a także kawę i te sprawy. O tyle jest to spoko, że wygląda na to, że wszyscy dobrze się bawiliśmy – nikt mi nie przerwał wskazując na zegarek. Nie mniej jednak , umawiamy się na 2h – przekroczenie za zgodą wszystkich stron.
Posiłkując się D&D Cyclopedia przemontowałem tabelki spotkań. Mocna zainspirowałem się tamtejszym rozwiązaniem prawdopodobieństwa spotkań oraz odległości w jakiej się one pojawiają. Stosuję to w przypadku spotkań gołych – jeśli takowe wypadnie, losuję jedynie spotkaną istotę, daję jej też ekstremalnie prostacką motywację. Do tego odnowiłem trochę tabelkę warunków atmosferycznych, lecz na razie z wyjątkiem tła (czyli efekty specjalne i akustyka) nie mam dla niej zastosowania – mechanika czeka w kolejce.
Mam też tabelkę spotkań w lesie, która tym różni się od tabelki gołych spotkań, że występują w niej także miejsca, a samo spotkanie ma charakter wydarzenia. Tego typu przykładem jest makabryczny krąg, na który natknęli się bohaterowie poprzedniej sesji na Wietrznym Szczycie.
Nowa tabelka plotek- usunąłem zużyte poprzednie i dodałem całą stertę nowych. Na sesji nie było okazji aby jej użyć. Sam proces jej budowy daje mi jednak wgląd w to, jak wygląda konstruowany przeze mnie w locie świat.
Dzisiejszą sesję w zasadzie zrobiło mi właściwie jedno gołe spotkanie – tu zdradzę czytelnikom i moim graczom, że szansa na jego pojawienie się wynosiła jakieś 2 promile, czyli po ludzku 1 do 480. Istotka ta, została wsadzona do tabelki niemal w ostatnim momencie. Wahałem się czy ją umieścić – przeczytałem jednak moje wypocinki odnośnie settingu i okazało się, że nie mam wyjścia. No i pac – zaszło.
Z rzeczy nad którymi muszę popracować, to lista górskiej zwierzyny – co rusz wychodzą mi dziwne rzeczy. Okazuje się bowiem, że zając i żubr kochają iglaste lasy gór z grubsza przypominających Beskidy czy Bieszczady – na szczęście także wilki.
Opracować zasady zmęczenia, wpływu warunków atmosferycznych na graczy.
Ważną rzeczą z którą mam problem, to jednominutowa runda walki – generalnie idzie o to, że test trafienia to abstrakcyjne przedstawienie rezultatów tego, co zaszło w czasie starcia trwającego minutę. Lata grania utrwaliły we mnie zupełnie inny styl rozgrywania starć i na razie nie udało mi się jeszcze przestawić.
No, no, jeszcze trochę, i napiszesz własną "Faunę"! :-)
OdpowiedzUsuńPowodzenia w kolejnych sesjach!
Jest szansa na publikację zmienionych tabel?
OdpowiedzUsuńAlbo na wysłanie mailem?
OdpowiedzUsuńZ chęcią bym je opublikował, lecz natrafiam na dwie przeszkody.
OdpowiedzUsuńPo pierwsze - mam je spisane tradycyjnie w zeszycie. To jest w sumie do przejścia, jak znajdę czas to je przepiszę.
Po drugie - moi gracze wbijają tu, a nie chciałbym, aby się z nimi zapoznali. Tak, że wolałbym na maila - a tu patrz punkt 1. Jak znajdę trochę czasu i przepiszę je, to podeślę.
BTW: w planie mam też sandboxa do Neuroshimy, takiego na konwenty, łącznie z cofnięciem mechaniki w czasie do końca lat 70. Czyli takie Machines & Mutants czy tam inne Guns und Gewehren.
To ja poczekam, jak przepiszesz:)
OdpowiedzUsuńPozdr
Neuro, ja również robię SB do Neuroshimy - obiecałem Ignacemu na Stary Port czy jak się ten event tam nazywa. Można połączyć siły :)
OdpowiedzUsuńOkej dostarczam pierwsze tabelki. To ich wersja z pierwszej sesji, brakuje tam chyba 3 tabelek.
OdpowiedzUsuńhttp://www.scribd.com/full/37246465?access_key=key-2k3ztjti1sgihhx420n6
Kurcze, dopiero teraz zauważyłęm tabelki, przy okazji zapoznawania się z innym wpisem. Dzięki, skopiowałem :)
OdpowiedzUsuń