niedziela, 15 lutego 2009

Archeologia

Miejsce w którym Jarl i Borejko chowają swoje PDFy pełne jest tajemnic i niespodzianek. Postanowiłem bliżej przekopać się przez tamtejsze zasoby z nadzieją, że natrafię na coś ciekawego. Posłużyłem się w tym celu metoda odświeżania pamięci, aby znaleźć jakiś dobrze kojarzący się tytuł, z którym nigdy bliżej się nie spotkałem.

CHILL - czytałem kiedyś o nim w piśmie Magia i Miecz. Poczciwy Horror RPG. Dokument przeglądałem tylko na stronie - plik zawiera zdaje się trzy podstawowe podręczniki. Czym rózni sie od Zewu Cthulhu oprócz braku Przedwiecznych i innej mechaniki.

GOLDEN HEROES - gra jak się zdaje o superbohaterach, wydana przed wiekami przez Games Workshop. Trafiłem nań przypadiem, ale jestem zadowolony z tego strzału.

PALLADIUM - ponoć ktoś grał w to w Tychach. Jedyny znajomy, który miał stycznośc z podręcznikiem niestety wyjechał do UK, gdzie o ile mi wiadomo przejarał sobie mózg marihuaną doszczętnie. Czy to było dark fantasy? Co miał w sobie specjalnego czas pokaże, jak zjem trochę więcej stronnic.

6 komentarzy:

  1. Ja był do tego dodał jeszcze Rifts RPG, system SF stworzony przez autorów Palladium. Dla mnie to jeden z pierwszych erpegów z jakimi miałem styczność.

    OdpowiedzUsuń
  2. Neuro, dodałem oba Twoje blogi do indeksu. Fajne layouty wybrałeś. :)

    Chill kiedyś miałem - bardzo fajny system, dobra alternatywa dla CoC [mała ciekawostka: w Palladium siedziała duża część starego TSR, która tam się przeniosła po przejęciu tej drugiej przez Lorraine Williams :) ].

    OdpowiedzUsuń
  3. Grałem co-nieco w Palladium, z dark to były się zdaje armie wolfenów przemierzające wrogie terytoria i żywiące się przeciwnikami :)
    Ogólnie - wspomnienia średnie, zwykle fantasy, bez specjalnego klimatu itp.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jarl dzięki. Grafika na górze jest całkowicie moja, pierwotnie jekieś drzewak były i iliście - zresztą częsc z tego jescze tu jest, ale wywale w diabły tę włoszczyznę i dorzucę jeszcze jakies elementy piekelne.

    Luc du Lac - no te Wolfeny jak z Pana Kleska, to bardzo dobrze, jeśli jeszcze im przygrywa TSA to super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Idziemy razem, nas nie pokona nikt!" - z Marszu Wilków. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem w posiadaniu kompedium Broni i pancerzy do tego systemu. Ksiązka jest bardzo uniwersalna i można ją w prosty sposób zaimplementowac do kazdego systemu. Dodatkowo na końcu znajdują się plany zamków zebranych z róznych stron naszego realnego świata.
    Wszytko zaopatrzone w szkice i rysunki lekko ubarwione liczbami. Nie znam dokłądnie tej mechaniki ale system walki przwiduje zasięg broni, rodzaj zadawanych obrażeń kł/tn/ob oraz szybkość. Wszytko to wydaje się być dość realistyczne przy jednoczesnym zachowaniu dynamizmu rozgrywki.

    OdpowiedzUsuń